Pacientų įsitraukimas į pacientų saugos procesus

Kauno klinikose veikia jau antroji Pacientų taryba, pirmoji įsteigta prieš 4 metus. Šis rugsėjis Kauno klinikose paskelbtas Pacientų saugos mėnesiu. Pacientų sauga – ne tik medicinos darbuotojų, bet ir pacientų pastangos sukurti saugų gydymo procesą. Todėl šį mėnesį atkreipiamas ypatingas dėmesys į pacientų balso svarbą, kuriant pacientų saugos kultūrą. Apie Kauno klinikų Pacientų tarybos veiklas ir kaip pacientai gali prisidėti prie pacientų saugos kultūros užtikrinimo gydymo įstaigose, pasakoja Eglė Leščinskienė, Kauno klinikų Pacientų tarybos narė.

Ką veikia Pacientų taryba?

Pacientų taryba – patariamasis Kauno klinikų organas, sudarytas iš pacientų ir jų artimųjų, skirtas gerinti patirtis ligoninėje. Jos nariai atstovauja skirtingas sritis ir teikia administracijai pasiūlymus, gerinančius teikiamų sveikatos paslaugų kokybę, aktyviai dalyvauja organizuojamose konferencijoje ir moksliniuose tyrimuose, garsina jos vardą. Pacientų tarybos vienas iš tikslų – kurti į pacientus orientuotos sveikatos priežiūros modelį.

Šiuo metu Pacientų taryba inicijuoja socialinio palydėjimo projektą, gerinama infrastruktūra patekti iš vienos klinikos į kitą. Skiriamas dėmesys paciento gydymo kelio sekamumo užtikrinimui, grįžtamojo ryšio kūrimui ir registracijos pas gydytojus aiškumo ir skaidrumo užtikrinimas. Taip pat siekiama įrengti dviračių stovėjimo aikštelę, kuri reikalinga tiek pacientams, tiek personalui. 

Ar pacientai žino, kodėl yra svarbu rūpintis savo sauga?

Dauguma pacientų supranta, kad pacientų sauga yra svarbi, tačiau gali nežinoti, kaip prisidėti prie savo saugos. Svarbu, kad sveikatos priežiūros įstaigos specialistai aktyviai bendrautų su pacientais, suteiktų jiems reikiamą informaciją apie saugos priemones bei kaip elgtis jie turėtų sveikatos priežiūros įstaigoje.

Bendros žinios apie pacientų saugą – svarbios visiems. Tai prisideda prie geresnės visuomenės sveikatos priežiūros ir pagerina pacientų gyvenimo kokybę.

Koks galėtų būti paciento artimųjų vaidmuo pacientų saugos užtikrinime?

Artimieji būtinai turi aktyviai įsitraukti, ypatingai, kai pacientas negali pilnavertiškai dalyvauti, dėl fizinių ar psichinių būklių. Labai svarbi yra artimojo parama ne tik gydymo procese ar stacionare, tačiau tolimesniame gydyme, be to, svarbus palaikymas namuose ir emocinė parama. 

Kaip pacientai ir jų artimieji gali bendradarbiauti, siekiant užtikrinti pacientų saugą?

Svarbiausia – komunikacija ir informacijos perdavimas. Tiek pacientai, tiek artimieji turėtų atsakingai perduoti informaciją apie paciento sveikatos būklę ir anamnezę gydytojui bei slaugytojui. Tai gali apimti ankstesnes alergijas, ligas, naudojamus vaistus ir kitus svarbius dalykus, kurie gali lemti klaidas. Sveikatos priežiūros įstaiga turėtų skatinti komunikaciją tarp paciento bei jo artimųjų ir sveikatos priežiūros specialistų. Tai padėtų dar geriau suprasti jų vaidmenį pacientų saugos užtikrinime.

Pacientai ir jų artimieji turėtų žinoti paciento teises ir suprasti bei prisiimti atsakomybes. Jeigu ligoninėje gydomas asmuo sugalvojo, kad jam truputėlį reikia savigydos, jis turi suprasti, tai jau yra jo atsakomybė. Pacientas turi teisę turėti savo nuomonę, bet turi prisiimti ir atsakomybę. 

Visą tinklalaidę galite paklausyti čia: https://bit.ly/46dh1fy 

Kauno klinikų informacija